Lördag

Hallå! Just nu ligger jag & Ida i varsin ände av soffan och känner lugnet. Barnen sover och Jonas är på fest i stan. Vi har ätit god mat och nu blire lite gotta framör en film, tänkte se War horse! Hehe häst nörd som man är. :P Ska bara flytta ner valparna till köket först. Dom små liven har ju börjat ta sig över valplådan nu så det känns väldigt riskabelt att ha dom uppe. Sedan ska dom ju vänja sig vid att få vara med oxå. :) Dom är såå söta!

Jag är så sugen på att skaffa en till hund. En lite större skulle jag vilja ha, men det blir när körkortet är taget! Jag har hittat en ras som jag verkligen gillar, Lappsk Vallhund. Har läst på om dom och jag tror att en sådan skulle passa oss. (mig) ;P Dom är till skillnad från andra vallare väldigt lugna, fäller inge hår typ förutom två ggr per år och då är det mkt. Pigga och alerta familjehundar, men som ändå kan slappna av inne. En riktig allround hund som man kan träna det mesta med bla Spår, Agility, Lydnad mm. I övrigt en frisk ras. Jag tkr att det låter bra ialf. Jag har alltid velat gå hundkurser osv men det är ju så svårt att ta sig överallt när man inte har körkort. Sedan har man ju möjligheter när man bor på landet och har tillgång till att bygga en hundgård. Jaja man får se vad framtiden utvisar. Slänger in en bild på rasen så ni får se. (Iofs så tror jag inte att ngn av mina läsare är intresserad av hundar, men ändå! :P) Jo Anna-Karin har jag ju ialf! :D


Nu blire film. Tack & Hej

 

Kommentarer
Postat av: Anna-karin

Haha du är rolig du;))det är ju min stora passion- dock bruks då;)Klart du ska börja köra hund,du får jätte gärna följa med på kursena så ska du få se på andra bullar:)sen är du såld lovar dig<3

2012-01-28 @ 23:04:59
Postat av: Ronja

Dom hundarna är jättevackra! :)

2012-01-29 @ 10:41:06
URL: http://ronjawe.blogg.se/
Postat av: Ronja

Dom hundarna är jättevackra! :)

2012-01-29 @ 10:41:06
URL: http://ronjawe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte söta! Dock inte lika intresserad som du! :p

2012-01-29 @ 20:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0